راه حل جدید دیسنی برای جذب مخاطبان زن به بازی‌های کامپیوتری

نویسنده:

۰۱:۵۷:۵۷

 
صنعت بازی‌سازی برای مدتی طولانی به عنوان یک تفریح و سرگرمی برای پسران حساب شده است، و این در حالی است که به گفته "Entertainment Software Association" در سال 2013 در آمریکا از 59درصد از کسانی که بازی های کامپوتری را انجام می‌دادند، 58درصد مونث بوده‌اند. همچنین یک بررسی در انگلیس نشان داده که زنان بیشتر از مردان مردان بازی می‌کنند: 52%، که در سال‌های پیش در حدود 49% بود. البته این آمار و ارقام تمامی بازی‌ها، از از جمله بازی‌های کنسولی، کامپیوتر و موبایل را دربر می‌گیرند.

با این حال دیسنی راه جدیدی را برای کشاندن قشر مونث به بازی با کنسول‌ها یافته است. بازی "Disney Infinity" یک بازی تعاملی با نقشه باز است که شما در آن می‌توانید شخصیت‌های متفاوتی را بخرید و سپس به بازی متصل شوید و با دیگران ارتباط برقرار کنید.

"جان وینگوچی" که تهیه کنندگی "دیسنی اینفینیتی" را برعهده دارد می‌گوید:" ما فکر می‌کردیم که نسبتی در حدود 70 به 30 برای مخاطبین پسر و دختر داشته باشیم و چیزی که در عمل اتفاق افتاد این است که حدود 55درصد مخاطبین پسران و 45 درصد دختران هستند. این در حالی است که مخاطبین مذکر و مونث محصولات موجود در صنعت بازی‌سازی معمولاً نسبتی در حدود 80 به 20 یا 90 به 10 دارند."

اما این جاییست که شناخت نام تجاری دیسنی به کمک می‌آید. همچنین به نظر می‌رسد که دیسنی کاراکترهای خاصی از جمله "السا" ملکه برفی انیمیشن "یخزده"(Frozen)  و "مریدا" شاهزاده خانم انیمشن "شجاع"(Brave)را فقط برای جذب مخاطبین زن وارد این بازی کرده است. در حقیقیت به گفته وینگوچی، شخصیت السا یکی از پرفروش‌ترین شخصیت‌های این بازی تا به حال بوده است:" ما فکر کردیم که ما دیسنی هستیم و مالک چیزی هستیم که برای مخاطبین زن کاملاً جذاب است، اما آیا این واقعا گیمرهای خانم را به میدان بازی می‌کشاند؟ و جواب بله به نحوی بود که ما هیچ انتظارش را نداشتیم."

به نظر می‌رسد بازی "دیسنی اینفینیتی" نه تنها برای نوجوانان و جوانان بلکه برای بزرگسالان از هر قشری چه زن چه مرد نیز جذابیت پیدا کرده است و به موفقیت دیگری برای کمپانی دیسنی تبدیل شده است.

پریا پورمند

برگرفته از
دنیای بازی
لینک کوتاه

دیدگاه