شرکت «بلیزارد» ساخت بازی «تایتان» را بعد از ۷ سال کنسل کرد

نویسنده:

۱۲:۳۹:۴۴

 
«مایک مورهِیم» پایه گذار و سرپرست کل شرکت بلیزارد در طی مصاحبه‌ای با پولیگان، اعلام کرد که شرکت او پروژه بازی MMO(بازی نقش آفرینی چند نفره آنلاین) تایتان را بعد از هفت سال که در حال ساخت بوده، کنسل کرده است. به گفته رئیس این شرکت، نبودن خلاقیت کافی و نداشتن کیفیت استاندارد لازم از دلیل های اصلی  بوده‌اند که بلیزارد تصمیم کنسل کردن این پروژه را بر اساس آن‌ها گرفته است.

 با اینکه بلیزارد تا به حال هیچ ویدئو یا عکسی را از این پروژه منتشر نکرده بود، برای سال‌ها از ساخت آن صحبت می‌شد. مورهِیم می‌گوید: "ما World of Warcraft را ساخته بودیم و در مورد ساخت بازی MMO دیگری کاملا به خود اعتماد داشتیم، برای همین می‌خواستیم قدم بزرگ دیگری برداریم و ایده بلندپروازانه دیگری را اجرا کنیم، اما این کار ممکن نشد. این کار برای ما سرگرم کننده نبود، ما هیچ شور و هیجانی در مورد آن نداشتیم."

کریس متزن، معاون ارشد بخش توسعه داستان و محصولات بلیزارد، کنسل شدن پروژه تایتان را "مشقت بار" توصیف می‌کند:" این قانون که بدانید چه زمانی کار را راها کنید مهم است. ما پرسپکتیو و نگاه اصلی که باید بر روی این کار می‌داشتیم را از دست داده بودیم و باید قدمی به عقب برمی‌داشتیم و نگاه می‌کردیم که کجا هستیم و چرا تصمیم به ساخت این بازی گرفته بودیم."
به گفته مورهِیم، کنسل شدن پروژه‌های قبلی شرکت بلیزارد Warcraft Adventures و StarCraft Ghost نیز حس مشترکی داشته است، اما کنسل شدن پروژه تایتان به دلیل وقت و پول زیادی که بر روی آن صرف شده، وضع بسیار بدتری داشته است. آنطور که متزن می‌گوید، یکی از دلیل‌های اصلی کنسل شدن این پروژه ها این است که شرکت بلیزارد نمی خواهد تنها به عنوان شرکتی که فقط بازی های MMO می‌سازد شناخته شود.

باید امیدوار بود که شرکت بلیزارد بتواند خود را از این طلسم آزاد و سرانجام Warcraft 4 را برای ما طرفداران چشم انتظار منتشر کند.
 

پریا پورمند

برگرفته از
Titan
لینک کوتاه

دیدگاه