اپلیکیشن Google Photos حتی پس از حذف، باز هم به جمع‌آوری تصاویر موبایلتان ادامه می‌دهد! (و راه حل)

نویسنده:

۱۲:۱۲:۴۵

 
مشخص شده که اپلیکیشن گوگل فوتوز حتی پس از حذف مجوز جمعآوری تصاویر موبایل یا حذف اپلیکیشن، باز هم به جمع آوری تصاویر موبایلتان ادامه میدهد و تنها راه جلوگیری از این اتفاق،  مراجعه به بخش تنضیمات گوگل (Google Settings) موبایل اندرویدیتان و خاموش کردن پشتیبانگیری از تصاویر (photo backup) است. 
 
دیوید آ. آرنات، نویسنده نشویل بیزنس ژورنال هنگامی که دهها تصویر خانوادگیش را روی گوگل فوتوز مشاهده کرد، این مشکل را کشف نمود. زیرا وی پیش از این تمامی تصاویر را از روی موبایلش پاک کرده و اپلیکیشن گوگل فوتوز را هم حذف نموده بود.
 
و البته باید به این نکته توجه داشته باشید که گوگل فوتوز برای روشن و خاموش کردن قابلیت پشتیبان گیری تصاویر از بخش تنظیمات معمول اندروید یا بخش تنظیمات خود برنامه بهره نمیبرد. بلکه برای کنترل این قابلیت باید به منوی تنظیمات گوگل درون اسمارت فون اندرویدیتان مراجعه کنید. اگر هنگام نصب اپلیکیشن گوگل فوتوز، گزینه «آپلود خودکار تصاویر جدید به فضای ابری» را انتخاب کرده باشد، این تنظیمات حتی پس از حذف اپلیکیشن باز هم فعال میماند.برای غیر فعال کردن آن هم باید گزینه Google Photo Backup در بخش Google Settings را پیدا کرده و غیر فعال نمایید.
 
آرنات میگوید او استفاده از گوگل فوتوز را خیلی زود کنار گذاشت، زیرا وی اکانتهای فلیکرش را با خانوادهاش به اشتراک گذارده بود و نمیخواست که آنها را به استفاده از تکنیک و روش تازهای برای دیدن تصاویر مجبور کند. البته ممکن است گروهی هم به دلیل مقاصد امنیتی این کار را بکنند. گوگل به شکل غیر منتظره و عجیبی از لینکهای عمومی و بدون رمزنگاری برای تصاویر استفاده میکند. این سیستمی است که بسیاری از کاربران آگاه را میترساند. البته آراویند کریشناسوامی مدیر مهندسی گوگل فوتوز اطمینان میدهد که اپلیکیشن تحت نظرش بسیار امن است و «این آدرسها چنان امن هستند که حدس زدن آن از پسوردهای شما سختتر است.»
 
با این حال کشف این موضوع که سرویس رد شده توسط شما به شیوه ای دیگر و بدون اطلاعتان در حال جمعآوری محبوبترین لحظات زندگیتان باشد، میتواند موضوعی شوکه کننده باشد. 
 

 

برگرفته از
Google Photos
لینک کوتاه

دیدگاه