بازی DayZ Standalone با وجود اینکه در فاز آلفا (قبل از پریبتا و بتا) به سر میبرد در یک ماه اول توانست بالغ بر ۲۶ میلیون دلار برای سازندگانش سرمایه مالی جمع آوری کند و مجموعا هم ۱ میلیون واحد فروش داشته باشد. برای اینکه به اهمیت این فروش پی ببرید کافی است این رقم را با بازیهای دیگری که در طول سال منتشر میشوند منتشر کرد.
هال که ساخت بازی DayZ را از سال گذشته آغاز کرده بود اعلام کرده که تا انتهای ۲۰۱۴ این شرکت را ترک خواهد گفت و به کشور خودش، استرالیا باز میگردد تا استودیویی برای خودش در این کشور تاسیس کند و در آنجا به ایدههای جدید بپردازد. البته وی علت اینکه چرا هم اکنون استودیو را ترک نمیکند را هم پایبندی به طرفداران بازی اعلام کرده.
وی گفت اگر بخاطر طرفداران و شرکت بوهمیا نبود تا الان در شرکت باقی نمیماند و بوهمیا را به مقصد استرالیا ترک میگفت: "من باید تا زمانی که اهمیت دارد بالای سر پروژه باشم. میخواهد این پست مدیریت پروژه باشد، یا میخواهد نقشهای خلاقانهتر باشد. اما قطعا در یک نقطهای، بازگشتی وجود خواهد داشت."
بازی DayZ یکی از آیندهدارترین عناوین نسل بعدی است که در فاز ابتدایی و با وجود باگهای غیر قابل تحمل و مشکلات عدیده توانسته نظر بیش از ۱ میلیون بازیکن را به سمت خود جلب کند. گفته شده که زمانی که این بازی برای PC کاملا منتشر شود، نقشههایی برای عرضه آن روی ایکس باکس وان و پلیاستیشن ۴ هم شکل خواهد گرفت.
محسن وفانژاد
سازنده بازی DayZ از کار کناره میگیرد
1