اوایل ماه، این استودیو خبر داد که نسخه ایکسباکس ۳۶۰ این بازی فروش ۱۲ میلیون نسخهای را پشت سر گذاشته و در میان پلتفرمهای کنسولی که نسخه کامل بازی منتشر شده، ایکسباکس ۳۶۰ بیشترین فروش را داشته اما نسخه Pocket هم اکنون به صورت کلی برنده میدان و دستگاههای همراه برندهی پلتفرمها بودهاند. نسخه اصلی هم که برای PC یا رایانههای شخصی منتشر شده فوریه ۱۴ میلیون فروش را پشت سر گذاشت. در همین حال، با وجود اینکه این بازی به تازگی برای کنسول پلیاستیشن ۳ در دست ساخت قرار دارد میزان فروش از ۱ میلیون نسخه گذشت. همچنین نسخه پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان هم در دست ساخت قرار دارد و به نظر میرسد که حداکثر تا ۶ ماه آینده وارد بازار شود.
با توجه به این آمار بر کسی دیگر پوشیده نیست که سود بازار بازیهای موبایل سرسام آور و خیره کننده است. ماینکرفت یک بازی بسیار گسترده از لحاظ گیمپلی و بزرگ و وسیع از لحاظ محیطی است اما نسخه موبایل این بازی با توجه به درک مناسب از قدرت پردازشی سیستمهای همراه، بسیار کوچکتر تهیه شده و قیمت کمتری هم دارد. با این حساب ماینکرفت موبایل فروشی بسیار بیشتر از دیگر نسخهها داشته است. البته اگر میزان تلفنهای هوشمند و تبلتهای مجهز به سیستم عاملهای اندروید و iOS را حساب کنید مسلما بسیار بیشتر از میزان کنسولهای بازی فروخته شده خواهد بود ولی نباید فراموش کرد که این بازی در ابتدا و پیش از هر چیز برای کامپیوترهای شخصی ساخته و عرضه شد و پس از آن تجربه موفقیت آمیز و مشارکت با مایکروسافت، پای Mojang به بازار کنسولی باز شد.
از دیگر نمونههای موفق بازی سازی برای موبایل میتوان به بازی Clash of Clans و یا Flappy Bird اشاره کرد. سازندگان Clash of Clans روزانه در آمدی معادل ۲٫۴ میلیون دلار دارند و در حال حاضر پیشرفت بسیار سریعی هم دارند. بازار بازیهای موبایل ثابت کرده که میتوان با سرمایههای کم، پروژههای میلیون دلاری را رهبری کرد و چند ساله میلیاردر شد.
محسن وفانژاد