مایکروسافت روز ۲۰ مارس ، در کنفرانس توسعه دهندگان بازیها یا GDC نمایی نزدیکتر از نسخه آینده API گرافیکی خود را در معرض نمایش قرار خواهد داد. در حال حاضر مایکروسافت اطلاعات زیادی در مورد آن اختیار عموم قرار نداده و تنها چیزی که از آن مطمئنیم ، این است که در حال همکاری با AMD ، Intel ، Nvidia و Qualcomm برای توسعه آن است.
اما در حالیکه مایکروسافت اطلاعات زیادی در مورد DirectX 12 ارائه نداده است، زمانبندی GDC نشانه های خوبی از آنچه میتوانیم از آن انتظار داشته باشیم، در اختیارمان قرار میدهد. طبق این لیست، به نظر میرسد که DirectX 12 همانند AMD Mantle دسترسی سطح پایین تری به سخت افزار را برای توسعه دهندگان ممکن سازد. داشتن دسترسی سطح پایین به سخت افزار به معنای آن است که میتوانید تا حداکثر توان از سخت افزار بهره گرفته و از آن بهتر استفاده کنید.
با آنکه DirectX 12 تا چند روز دیگر رسما معرفی میشود، اما انتظار نمی رود تا سال آینده میلادی به بازار عرضه شود. با توجه به آنکه مایکروسافت نسخه های جدید DirectX را به همراه نسخه های جدید ویندوز عرضه میکند، احتمالا باید همراه با Windows 9 منتظر عرضه آن باشیم. DirectX 12 در نسخه های آتی Windows Phone هم تعبیه شده و از ویژگی هایی همانند ویژگی های نسخه دسکتاپ پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین بازی ای که با DirectX 12 برای Windows طراحی شود، امکان فنی اجرا در Windows Phone را هم خواهد داشت.
جزئیات بیشتر در مورد این محصول مایکروسافت تا هفته دیگر و پس از معرفی رسمی در دسترس مان خواهد بود؛ بهتـــر است تا آن موقع منتظر بمانیم.
ترجمه: احسان رضایی
مایکروسافت ۲۰ مارس (٢٩ اسفند) از DirectX 12 رونمایی میکند
1
مطلب قبلی