بازی «دزد توت فرنگی»(Strawberry Thief) توسط «سوفیا جرج» اولین طراح بازیهای ویدئویی که به استخدام موزه ویکتوریا و آلبرت لندن درآمده، طراحی شده است. سوفیا جرج ۲۴ ساله، که دارای کارشناسی ارشد حرفهای در رشته طراحی بازی از داشگاه اَبرتی است، ماهها در میان کلکسیون بزرگ این موزه مشغول جست و جو بوده تا یکی از اشیا موجود در آن را برای الهام گرفتن و ساخت بازی انتخاب کند و سرانجام اثری از ویلیام موریس، شاعر و طراح پارچه قرن نوزدهم را برای این کار برگزید.
الگوی «دزد توت فرنگی» موریس که متعلق به سال ۱۸۸۳ است و او طرح آن را از پرندهای که در باغش میوهای میدزدید الهام گرفته، به طرح مشهوری برای پرده، کاغذ دیواری و حتا کفشهای دکتر مارتین تبدیل شده است.
در بازی رایگان آیپدی که بر اساس این اثر طراحی شده، کاربر باید به طراحی و رنگ کردن این طرح با هدایت کردن یک پرنده-خود دزد توت فرنگی- بپردازد. هنگامی که کاربر انگشت خود را بر روی صفحه آیپد حرکت میکند، ردی برای پرنده بر جای میگذارد و پرنده با پرواز کردن از روی هر قسمت از این طرح، آن را از طرحی مدادی به طرحی رنگ شده و کامل تبدیل میکند.
سوفیا جرج که برنده جایزههای «Bafta Ones» و «Watch Award» در سال ۲۰۱۲ برای ساخت اولین بازی ویدیویش «Tick Tock Toys» شد، توسط بسیاری از کمپانی بازی سازی برای همکاری دعوت شده است. او این بازی را به همراه دیگر همکارانش در دانشگاه ابرتی ساخته است. جرج میگوید: "با «دزد توت فرنگی» میخواستم به کاربران نشان دهم که بازیها رسانهای بسیار هنری و خلاق هستند که میتوانند الهام بخش و آرام کننده باشند؛ کاملا بر خلاف بازیهای معمول حال حاضر که خشونت پر سرعت و استرسی را به مخاطب منتقل میکنند."
بازی «دزد توت فرنگی» به صورت رایگان بر روی اپل استور قابل دانلود است.
پریا پورمند