رادمن گفت:«سختافزار موبایل همین الان نیز قدرتمند است. اگر بهترین و پیشرفتهترین تلفنهای هوشمند یا تبلتها را در اختیار داشته باشید، عملکرد آنها از پلیاستیشن ۳ و اکسباکس ۳۶۰ بهتر است. به زودی تلفنهای هوشمند به قدرت اکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ خواهند رسید.»
رادمن همچنین متذکر شد که این افزایش قدرت میتواند برای واقعیت مجازی نیز مفید واقع شود، تکنولوژیای که روی موبایل با قیمت بسیار کمتری نسبت به سختافزارهای ویژهای چون Oculus Rift قابل استفاده است. او گفت که این میتواند عاملی باشد که گیمرهای کنسول و کامپیوتر را به دنیای تلفنهای هوشمند بیاورد.
او این گونه توضیح داد:«نگاه ما این است که تکنولوژی واقعیت مجازی روی موبایل موردی است که میتواند پتانسیل موبایل برای گیمرهای حرفهای را آزاد کند. برای اولین بار، تلفنهای هوشمند تجربهای یکسان با کامپیوتر و کنسولها را ارائه خواهند داد. پردازش این تکنولوژی متفاوت خواهد بود و عمر باطری نیز خود مشکلی به حساب میآید اما تجربه کاربر یکسان است. این تغییر میتواند ورق را به سود گیمینگ روی موبایل بازگرداند.»
بر اساس گزارشی از گروه تحقیقاتی SuperData، صنعت واقعیت مجازی ۵٫۱ میلیارد دلار سرمایه در سال ۲۰۱۶ ایجاد خواهد کرد. دوربین واقعیت مجازی Oculus Rift در تاریخ ۹ فروردین سال ۹۵ وارد بازار خواهد شد. قیمت پایه این دوربین ۶۰۰ دلار خواهد بود که شامل یک کنترلر اکسباکس وان، ریموت Oculus، یک سنسور و بازیهای Eve: Valkyrie و Lucky’s Tale است.
دوربین واقعیت مجازی پلیاستیشن سونی نیز قرار است در سال ۲۰۱۶ عرضه شود، هر چند که سونی هنوز تاریخ مشخصی را برای آن مشخص نکرده است. رئیس فروشگاه GameStop چندی پیش اعلام کرد که این دوربین در نیمه اول سال ۲۰۱۶ عرضه نشده و احتمالاً در اواخر سال وارد بازار میشود.
PlayStation VR