1
همچنین مشخص شده است که سه موسس این استودیو- Markus 'Notch' Persson، Carl Manneh و Jakob Porser این استودیو را ترک میکنند تا به پیگیری دیگر علایقشان بپردازند.
مایکروسافت قصد دارد تا به ساخت ماینکرفت برای پلتفورمهای PC، Android، iOS، Xbox و PlayStation، یا به عبارت دیگر تمامی پلتفورمهایی که این عنوان تا به امروز بر روی آنها عرضه شده است، همچنان ادامه دهد.
تیم مدیریت Xbox در اظهارنامهای گفت که آنها انتظار دارند تا پایان سال مالی ۲۰۱۵ هزینه 2.5 میلیاردی خرید این استودیو، جبران شود.
استودیو موجانگ نیز در بیانیهای اعلام کرد:" بله این معادله بسیار بزرگی است، موجانگ توسط مایکروسافت خریداری شده است."
در ادامه این بیانیه آمده است:" Notch تصمیم گرفته است که نمیخواهد مسئولیت اداره استودیوای با چنین اهمیت جهانی بالایی را بپذیرد. در چند سال اخیر او تلاش کرده است تا بر روی پروژههای کوچکتری کار کند، اما تحمل فشار ناشی از قرار گرفتن در نقش سازنده عنوان مجبوبی چون ماینکرفت، برای او ممکن نبوده است. تنها انتخاب این بود که استودیو موجانگ را به فروش برسانیم. او همچنان به کارهای شگفتانگیز خود ادامه خواهد داد، نگران این موضوع نباشید."
"تنها چندین خریدار احتمالی وجود دارند که با در اختیار داشتن منابع بتوانند ماینکرفت را به جایی که لیاقتش را دارد، برسانند. ما از سال ۲۰۱۲ تا به الان همکاری نزدیکی با کمپانی مایکروسافت داشتیم، و از وفاداری همیشگی آنها نسبت به بازی ماینکرفت و مراحل ساخت آن، همواره تحت تاثیر قرار گرفتیم. ما اطمینان داریم که عنوان ماینکرفت به پیشرفت خود به روشی فوقالعاده ادامه خواهد داد."
نسخه آلفا ماینکرفت در سال ۲۰۰۹ برای کامپیوترهای شخصی منتشر و نسخه کامل آن دو سال بعد و در سال ۲۰۱۱ میلادی عرضه شد.
این عنوان از آن زمان به بعد برای پلتفورمهای دیگری چون iOS، Android، Xbox 360، PS3، Xbox One و PS4 پرت شد، نسخه PS Vita این بازی نیز اواخر سال جاری منتشر عرضه میشود. گزارشها نشان میدهد که فروش این عنوان در حال حاضر نزدیک به ۵۴ میلیون نسخه میباشد.
بیانیه استودیو موجانگ به گیمرها این اطیمنان را میدهد که ماینکرفت به پشتیبانی خود از سیستمها و پلتفورمهای دیگر ادامه خواهد داد.
در بخشی از این بیانیه آمده است:"دلیلی وجود ندارد تا ساخت، فروش و ساپورت نسخههای کامپیوتر، Xbox 360، Xbox One، PS3، PS4، Vita، iOS و اندروید بازی ماینکرفت متوقف شود."
"البته مایکروسافت نمیتواند برای کمپانیهای دیگر تصمیم بگیرد و یا انتخابهایی که آنها ممکن است در آینده اتخاذ کنند، را پیشبینی کند."
مایکروسافت قصد دارد تا به ساخت ماینکرفت برای پلتفورمهای PC، Android، iOS، Xbox و PlayStation، یا به عبارت دیگر تمامی پلتفورمهایی که این عنوان تا به امروز بر روی آنها عرضه شده است، همچنان ادامه دهد.
تیم مدیریت Xbox در اظهارنامهای گفت که آنها انتظار دارند تا پایان سال مالی ۲۰۱۵ هزینه 2.5 میلیاردی خرید این استودیو، جبران شود.
استودیو موجانگ نیز در بیانیهای اعلام کرد:" بله این معادله بسیار بزرگی است، موجانگ توسط مایکروسافت خریداری شده است."
در ادامه این بیانیه آمده است:" Notch تصمیم گرفته است که نمیخواهد مسئولیت اداره استودیوای با چنین اهمیت جهانی بالایی را بپذیرد. در چند سال اخیر او تلاش کرده است تا بر روی پروژههای کوچکتری کار کند، اما تحمل فشار ناشی از قرار گرفتن در نقش سازنده عنوان مجبوبی چون ماینکرفت، برای او ممکن نبوده است. تنها انتخاب این بود که استودیو موجانگ را به فروش برسانیم. او همچنان به کارهای شگفتانگیز خود ادامه خواهد داد، نگران این موضوع نباشید."
"تنها چندین خریدار احتمالی وجود دارند که با در اختیار داشتن منابع بتوانند ماینکرفت را به جایی که لیاقتش را دارد، برسانند. ما از سال ۲۰۱۲ تا به الان همکاری نزدیکی با کمپانی مایکروسافت داشتیم، و از وفاداری همیشگی آنها نسبت به بازی ماینکرفت و مراحل ساخت آن، همواره تحت تاثیر قرار گرفتیم. ما اطمینان داریم که عنوان ماینکرفت به پیشرفت خود به روشی فوقالعاده ادامه خواهد داد."
نسخه آلفا ماینکرفت در سال ۲۰۰۹ برای کامپیوترهای شخصی منتشر و نسخه کامل آن دو سال بعد و در سال ۲۰۱۱ میلادی عرضه شد.
این عنوان از آن زمان به بعد برای پلتفورمهای دیگری چون iOS، Android، Xbox 360، PS3، Xbox One و PS4 پرت شد، نسخه PS Vita این بازی نیز اواخر سال جاری منتشر عرضه میشود. گزارشها نشان میدهد که فروش این عنوان در حال حاضر نزدیک به ۵۴ میلیون نسخه میباشد.
بیانیه استودیو موجانگ به گیمرها این اطیمنان را میدهد که ماینکرفت به پشتیبانی خود از سیستمها و پلتفورمهای دیگر ادامه خواهد داد.
در بخشی از این بیانیه آمده است:"دلیلی وجود ندارد تا ساخت، فروش و ساپورت نسخههای کامپیوتر، Xbox 360، Xbox One، PS3، PS4، Vita، iOS و اندروید بازی ماینکرفت متوقف شود."
"البته مایکروسافت نمیتواند برای کمپانیهای دیگر تصمیم بگیرد و یا انتخابهایی که آنها ممکن است در آینده اتخاذ کنند، را پیشبینی کند."
پدرام بهادری