ایان اینطور بیان کرد:" چیزی که به طور کلی میپرسید این است که آیا بازی شما کار خواهد کرد؟- پاسخ سوال شما مثبت است، کار خواهد کرد."
او افزود:" ما در واقع کار ساخت بازی را بیش از یک سال قبل از انتشار Battlefield 4 آغاز کردیم. ما با بچههای استودیو DICE برای مدت زیادی همکاری کردهایم؛ بعضی از کارهای مهندسی ما در واقع در Battlefield 4 و بعد از آن نیز بوده است. Battlefield 4 الان در وضعیت خوبی به سر میبرد، و تمامی این تجارب و کارها کمک حال عنوان جدید ما است.
ما تا همین الان نیز یک نسخه بتا بسیار موفق عرضه کردهایم، نسخه بتا دیگری برای تمامی پلتفورمها نیز خواهیم داشت. ما عرضه یک بازی کامل و بینقص را کاملاً جدی میگیریم، بنابراین، Battlefield: Hardline کار خواهد کرد."
Battlefield 4 به خاطر مشکلات فراوانش در بخش چندنفره با انتقاد شدید طرفداران این سری مواجه شد. دو ماه بعد از عرضه بازی، استودیو DICE مجبور شد تا انتشار DLCهای بازی را تا زمان پیدا کردن و حل مشکلات، به عقب اندازد.
در ماه ژوئن، رئیس کمپانی الکترونیک آرتز، Andrew Wilson، انتشار پر از ایراد Battlefield 4 را غیرقابل قبول خواند، و این قول را داد که الکترونیک آرتز تغییراتی را در پروسه ساخت اعمال کرده است تا وضعیت مشابهی در آینده تکرار نشود.
او در صحبتهای خود گفت:" برای من، وضعیت به وجود آمده غیرقابل قبول بود، برای تیم سازنده نیز غیرقابل پذیرش بود. ما پس از آن بیوقفه تلاش کردهایم تا اطمینان حاصل کنیم که گیمپلی بازی را به همان سطحی که در زمان عرضه باید به آن میرسید، برسانیم و ما بر روی آن متمرکز شدهایم و ما به اهمیت دادن به نظر گیمرها ادامه میدهیم.
Battlefield: Hardline در ابتدا قرار بود در ماه اکتبر منتشر شود، اما ناشر و سازنده بازی به علت مطمئن شدن از کیفیت بازی و تکرار نشدن مشکلات سابق، عرضه بازی را تا سال ۲۰۱۵ به عقب انداختند.
پدرام بهادری