این بازی به صورت مستقل ارائه خواهد شد و در نتیجه به بازی اصلی یعنی Wings of Liberty یا Hear of the Swarm نیاز نخواهد داشت. روز جمعه ویدئوها و تیزرهای جدید این بازی منتشر شد و بخشی از تغییرات موجود در هر دسته را نمایش داد.
StarCraft II: Legacy of the Void داستان StarCrfat II: Wings of Liberty را ادامه میدهد. این در حالی است که جریان داستان ربطی به StarCraft II: Heart of Swarm ندارد. داستان جدید یک کمپین جدید است که حماسه علمی تخیلی را به یک نتیجه حماسی میرساند.
افسانههای Protoss، Artanis و Zeratul، سعی دارند که نژاد خود را در یک نبرد میانکهکشانی متحد کنند تا در مقابل یک خبیث قدیمی از Void که جهان را تهدید میکند، پیروز شوند. سرنوشت قهرمان Terran، Jim Raynor و ملکه Blades، Kerrigan، نیز به حالت تعادل میرسد.
در حالت Archon دو بازیکن میتوانند یک گروه تشکیل دهند و کنترل یک پایگاه را برعهده بگیرند. بازیکنان با کنترل سربازان و مدیریت منابع به طور مشترک، میتوانند بر روی مناطق جنگی خود تمرکز کرده و استراتژیهای پیچیدهتری به کار گیرند.
حالت Allied Commanders یک حالت مبتنی بر هدف است که در آن بازیکنان در جایگاه فرماندهان قدرتمند از StarCraft Saga قرار میگیرند. فرماندهان مختلف اطلاعات و تواناییهای خاص خود را به بازیکنان میدهند تا بازیکنان از طریق یک سری سناریوی خاص به نبرد بپردازند. همزمان با پیشرفت بازیکنان در بازی، تواناییهای فرماندهی آنان نیز افزایش می یابد.
همچنین شرکت Blizzard برخی از نیروهای داستان جدید را این گونه توصیف میکند:
گروههای Zerg از بازگشت Lurker که مخلوقی کلاسیک از StarCraft اورجینال است، استقبال میکنند. این مخلوق از سربازان پرجرأت استفاده میکند که از زمین بیرون میآیند. Protoss یک سلاح جدید به نام Disruptor دارد که از انرژی عظیمی بهره برده و از طریق داس نیروهای زمینی، خرابی به بار میآورد. Terranها فناوریهای جدیدی ایجاد کردهاند، مانند Tactical Jump که باعث میشود Battlecruiserها به هر نقطهای از منطقه نبرد که میخواهند، منتقل شوند.
پریا اقدامی