با نزدیک شدن به تاریخ اکران «ثور: راگناروک» (Thor: Ragnarok) شاهد منتشر شدن نقدهای فراوانی از این فیلم هستیم که بیشترشان از آن به عنوان بهترین فیلم مجموعهی «ثور» یاد میکنند. البته چون فیلمهای قبلی این مجموعه از کیفیت بالایی برخوردار نبودند، نباید انتظار زیادی از این فیلم ابرقهرمانی داشته باشید.
شری لیندن از هالیوود ریپورتر مینویسد:
«با کنار گذاشته شدن کشتوکشتار بیش از اندازه در این فیلم، به کریس همسورث فرصتی داده شده تا جذابیتی تازه به «ثور» ببخشد؛ و با توجه به کاراکتر جدی «ثور»، حس شوخطبعی وی در این فیلم (که همسورث آن را به نحو احسن ادا میکند) کاملا مورد پسند قرار خواهد گرفت. علاقهی تایکا وایتیتی (کارگردان) برای روایت داستانهای عاشاقانه در فیلم «شکار برای آدمهای وحشیتر» (Hunt for the Wilderpeople) کاملا مشهود بود، اما او این بار از استعداد کمدیاش برای شکل دادن «ثور» جدید استفاده کرده است؛ درست مانند فیلم «کاری که در سایهها انجام میدهیم» (What We Do in the Shadows).»
براک ویلبور از پالیگان مینویسد:
«راگناروک» ترکیبی از فیلمسازی با اعتماد به نفس، و درک کردن پتانسیل نهفته در مجموعهی «ثور» است. از این پس، «ثور: راگناروک» معیاری برای سنجش سایر فیلمهای جهان سینمایی مارول، از جمله «انتقامجویان: جنگ ابدیت» (Avengers: Infinity War) خواهد بود. در این فیلم هر شخصیت یک داستان کامل دارد و حتی یک ثانیه از آن روی چیزهای مصنوعی تلف نمیشود.»
جیمز دایر از امپایر مینویسد:
«مانند یک رویا، رنگهای آشوب برانگیز و رفتارهای جذاب کاراکترهای این فیلم شما را مات و مبهوت خواهد کرد. اگر بخواهید این فیلم را در یک چهارچوب قرار دهید به جایی نخواهید رسید، اما اگر صرفا به تماشای آن بپردازید نه تنها اعتیادتان به جهان سینمایی مارول بیشتر خواهد شد، بلکه از یکی از بهترین کمدیهای امسال لذت خواهید برد.»
استیو رز از گاردین مینویسد:
«فیلمهای ابرقهرمانی سالهاست که قصد دارند خودشان را به عنوان آثار سینمایی جدی معرفی کنند؛ یعنی فیلمهایی که افراد بالغ از تماشای آنان لذت میبرند. اما «ثور: راگناروک» کاملا خلاف این موضوع را ثابت میکند؛ تا جایی که در این فیلم حتی نابودی خانهی تمام تمام خدایان اساطیر نورس هم چندان جدی به نظر نمیرسد.
برایان ترواِیت از یواِساِی تودی مینویسد:
«در ماجراجوییهای این فیلم آن قدر از «کمدی بزنبکوب» (Slapstick) استفاده میشود که به هنگام نجات دنیا و…! در بخش پایانی فیلم هیچ چیز درست به نظر نمیرسد. فیلمهایی چون «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy)، «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) و حتی «مرد مورچهای» (Ant-Man) تعادلی بین محتویات کمدی و جدی دارند که «ثور: راگناروک» به خوبی از آن بهره نمیبرد.»
نیکولاس باربر از بیبیسی مینویسد:
«فضای حبابی فیلم باعث میشود اتفاقات آن اهمیت چندانی نداشته باشند و در نتیجه مخاطب حس میکند که با قسمتی پرهزینه از یک سریال سیتکام مواجه است. قهرمانان داستان مدت زیادی از فیلم را صرف شوخی و جر و بحث کردن میکنند و به نظر میرسد که اصلا حواسشان به آسگارد و نابودی آن نیست. در این فیلم قرار است سرنوشت جهان در میان باشد، اما مخاطب در نهایت بیشتر به مدل موی جدید «ثور» اهمیت میدهد!»
در پایان این مت سینگر از اسکرین کراش است که فیلم را خوبی توصیف میکند. او میگوید «راگناروک» به همان اندازه که مردم تعریف میکنند بامزه و لذت بخش است، اما از لحاظ احساسی خالیست و عنصر دراماتیک ندارد:
«این فیلم آنقدر رنگارنگ، پر سروصدا و پر از کاراکترهای عجیب و غریب است که کار همسورث تقریبا آسان شده؛ او فقط باید خوش تیپ باشد، مقداری مبارزه کرده و تعدادی جملهی یک خطی بگوید. «ثور: راگناروک» تاحدودی شبیه یک تلویزیون گرانقیمت و زیباست که حفرهی بزرگ دیوارتان را میپوشاند، اما هرگز آن را درست نمیکند.»
«ثور: راگناروک» در چهاردهم آبانماه اکران خواهد شد.