سال گذشته هیدتاکا میازاکی، خالق سری بازیهای Dark Souls اعلام کرد که پس از انتشار محتوای اضافی قسمت سوم (Ringed City) دیگر کار این مجموعه به پایان رسیده و برنامهای برای ساخت نسخهی چهارم وجود ندارد. اکنون نیز خبر میرسد که بندی نامکو و فرم سافتوِر تصمیم گرفتهاند تا Dark Souls اصلی را با کیفیت بالا بازسازی کرده و آن را با عنوان Dark Souls: Remastered منتشر کنند.
ناشر این بازی میگوید که نسخهی بازسازی شده به بازیکنان اجازه خواهد داد تا «دنیای غنی Dark Souls را با کیفیت ۴K و به صورت ۶۰ فریم در ثانیه» تجربه کنند. همانند نسخهی Prepare to Die که برای PC عرضه شده بود، این نسخه نیز شامل بازی اصلی + محتوای اضافی Artorias of the Abyss خواهد بود.
بندی نامکو اعلام کرده است که بهبود کیفیت این بازی روی پلتفرم های مختلف اینگونه خواهد بود:
Xbox One (۶۰ فریم در ثانیه، حداکثر رزولوشن: ۱۰۸۰p)
PlayStation 4 (60 فریم در ثانیه، حداکثر رزولوشن: ۱۰۸۰p)
Xbox One X (60 فریم در ثانیه، حداکثر رزولوشن: ۴K)
PlayStation 4 Pro (60 فریم در ثانیه، حداکثر رزولوشن: ۴K)
PC (60 فریم در ثانیه، حداکثر رزولوشن: ۴K)
Nintendo Switch (حالت TV: 30 فریم در ثانیه، حداکثر رزولوشن: ۱۰۸۰p و حالت Handheld: 30 فریم در ثانیه، حداکثر رزولوشن: ۷۲۰p)
همان طور که به یاد دارید، نسخهی PC این بازی در سال ۲۰۱۲ بهینهسازی نشده بود و تنها یک پورت ضعیف از نسخهی کنسولی این بازی به شمار میآمد. یکی از سازندگان قسمت دوم این بازی نیز بعدها اعلام کرد که تیم سازنده در آن زمان روی پلتفرم PC تسلط کافی نداشت و این نسخه عجولانه پورت شده بود تا سریعتر به دست بازیکنان برسد.
کسانی که Dark Souls اصلی را روی PC تجربه کردهاند میدانند که بدون اعمال مادهای مختلف، افت فریمریت و لگها آنقدر زیاد هستند که تقریبا لذت بازی را به کلی از بین میبرند. حال باید منتظر ماند و دید که Dark Souls: Remastered تا چه حد میتواند کیفیت و گیمپلی بازی را بهبود بخشد.
Dark Souls: Remastered جمعه، چهارم خرداد ۱۳۹۷ برای پلتفرمهای Xbox، PlayStation، PC و Nintendo Switch انتشار خواهد یافت.