فرگوسن گفت:«طراحی اولین بخش چندنفره با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در تاریخ این سری با Ultimate Edition چیزهای زیادی را به ما در مورد اهمیت ۶۰ فریم بودن بازی و تمرکز روی آن در نسخه بعدی سری آموخت.»
او اشاره میکند که علاوه بر Gears of War Ultimate Edition، دستیابی به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در عنوان Halo 5: Guardians نیز ممکن شد.
فرگوسن که در تیم ساخت نسخه اول سری Gears of War در استودیو Epic حضور داشته، با اشاره به کیفیت گرافیکی نسخه جدید بر روی سختافزار و کنسول نسل جدید، میگوید که تاریخ در حال تکرار شدن است.
فرگوسن در ادامه صحبتهایش گفت:«همانطوری که نسخه اول Gears of War تبدیل به نمایشی از گرافیک و قدرت اکسباکس ۳۶۰ شد، Gears of War 4 نیز قدرت گرافیکی اکس باکس وان را به نمایش خواهد گذاشت.»
لازم به ذکر است که Halo 5: Guardians به لطف تکنولوژی رزولیشن پویا(Dynamic Resolution) روی ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا میشد. این تکنولوژی در مواقع نیاز کیفیت و رزولیشن بازی را کاهش یا افزایش میدهد تا بازی با نرخ فریم ثابت ۶۰ ثانیه اجرا شود. Gears of War 4 هر چند هنوز مشخص نیست که چگونه میخواهد از پس این کار برآید.
نسخه چهارم سری محبوب Gears of War 4 پاییز سال آینده برای کنسول اکسباکس وان عرضه خواهد شد. قبل از آن، نسخه بتایی از بازی نیز منتشر میشود و کسانی که از پیش Gears of War Ultimate Edition را خریداری کرده باشند، به نسخه بتا دسترسی تضمینی خواهند داشت.