کوجیما در مصاحبهاش با سایت خبری IGN گفت:"بارها این موضوع را تکرار کردهام، اما درک میکنم که چرا مردم احساس میکنند اسنیک شخصیت جالبیست و او را ستایش میکنند. اما در حقیقت، شخصیت اسنیک چیزی بیشتر از تصورات و ساخته گیمرها نیست. اسنیک در واقع خود شخص شماست. بنابراین، این بار من تلاش کردم تا اسنیک را به جنبه فکری و نظر خود گیمر نزدیک کنم. تا آنجایی که امکان آن وجود دارد، اسنیک بر اساس تصمیمات گیمر عمل میکند تا اینکه بخواهد خودسرانه نظر دهد و کاری انجام دهد."
او در ادامه افزود:"در حقیقت، این بار اسنیک زیاد سخن نخواهد گفت. Metal Gear Solid 5: Phantom Pain عنوانی با سبک "جهانباز"(عناوینی که به گیمر اجازه گشت و گذار آزادانه در محیط بازی میدهند) است که تلاش دارد به گیمرهایی که رفتار و کارهای اسنیک را کنترل میکنند، آزادی ببخشد. خود قهرمان داستان یعنی اسنیک بیشتر شخصیتی ساکت همانند Mad Max در بازی Mad Max 2 است. افرادی که کنترل اسنیک را در دست میگیرند، کسانی هستند که داستان بازی را گسترش داده و جلو میبرند."
این تنها اطلاعاتی نبود که کوجیما در مورد Phantom Pain فاش کرد. او همچنین میگوید که Phantom Pain ممکن است آخرین نسخه سری طولانی Metal Gear Solid باشد. البته، او در گذشته نیز چنین ادعاهایی را مطرح کرده بود، اما صحبتهای این دفعه او کمی متفاوت است.
او در این باره میگوید:"من همیشه میگویم که این آخرین Metal Gear ساخته شده خواهد بود. اما نسخههایی از این سری که خود من شخصاً طراحی و تولید کردهام(MGS برای MSX، Metal Gear 2، نسخههای اول تا چهارم Metal Gear Solid، Peace Walker و حالا Metal Gear Solid 5)، بازیهایی هستند که یک سری Metal Gear را تشکیل میدهند. و با Phantom Pain من در نهایت میخواهم این چرخه را به اتمام برسانم. به همین دلیل، این آخرین Metal Gear Solid خواهد بود. حتی اگر سری Metal Gear ادامه یابد، این آخرین Metal Gear است."
Metal Gear Solid 5: Phantom Pain در تاریخ ۱۰ شهریور و در سراسر دنیا برای کنسولهای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴، اکسباکس ۳۶۰ و پلیاستیشن ۳ منتشر می شود، در حالی که نسخه کامپیوتری بازی دو هفته دیرتر و در ۲۴ شهریور وارد بازار بازیهای ویدیویی خواهد شد.