فروش مربوط به بازیها(شامل نسخههای فیزیکی، دانلودی، موبایل، محتویات اضافه و عضویتها) به تنهایی ۱۶٫۵ میلیارد دلار از این رقم بسیار بزرگ را تشکیل میدهند که نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است. باقی مانده این ۲۳٫۵ میلیارد دلار نیز به فروش سختافزار بازی برمیگردد.
Joanne Hageman، رئیس گروه NPD، در اعلامیهای بیان کرد:«ماهیت فراگیر بازی کردن و خرید بازیهای ویدیویی سبب میشود که دنبال کردن دقیق این فعالیتها اهمیت بیشتری بیابد. عملکرد فروش این صنعت باعث شد تا پرچم بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۱۵ به اهتراز در آید و ما پیشبینی میکنیم که این رشد در سال ۲۰۱۶ در بخشهای مختلف صنعت بازی ادامه داشته باشد.»
در ماه ژانویه ESA گفت که مردم لیاقت آمار و ارقام دقیقتری از آمار NPD را دارند. این گروه در صحبتهایش اعلام کرد:«روزهایی که امکان آن وجود داشت تا رشد و قدرت صنعت بازی را تنها با آمار مربوط به فروشگاهها و فروش فیزیکی تعیین نمود، به پایان رسیده است. متاسفانه آمار سال ۲۰۱۵ گروه NPD همان روش سنتی را در پیش گرفته و به زمینههای جدیدی چون فروش دیجیتالی توجهی نکرده است.»
انتشار آمار جدید به نظر میرسد که نتیجه واکنشهای NPD به نظرات و انتقادات ESA باشد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا NPD و ESA به گزارش ماهانه آمار بازی با همکاری یکدیگر ادامه خواهند داد یا خیر.
ESA همچنین گزارش داده است که صنعت بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۱۲ بیش از ۶٫۲ میلیارد دلار پول به اقتصاد آمریکا اضافه کرده است. این گروه همچنین متذکر شده که استخدام در زمینههای مرتبط به بازی رشدی سالانه با نرخ ۹ درصد در بازه زمانی ۲۰۰۹ تا ۲۰۰۱۲ داشته که ۱۰ برابر بیشتر از نرخ رشد بازار کار این کشور است. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۲، بازیسازان به طور متوسط ۹۵ هزار دلار در سال درآمد داشتهاند. امروزه نیز به گفته ESA، کسانی که در صنعت بازی کار میکنند درآمدی دو برابر خانوار متوسط آمریکایی دارند.