در بلاگ کمپانی بزرگ الکترونیک آرتز، خبر پیوستند امی هنیگ به این شرکت منتشر شد. استیو پاپوتسیس، مدیر استودیو Visceral در این بلاگ نوشت: "هم به عنوان همکار و هم به عنوان دوست، من همیشه فعالیتهای وی را در زمینهی توسعهی خلاقانه -تلاش برای یافتن روح بازی در ابتدا و سپس اطمینان حاصل کردن از اینکه داستان، گیمپلی، طراحی و هنر در کنار یکدیگر متحد میشوند تا یک تجربهی تعامل پذیر برای بازیکن تحسین میکردم. این روحیه دقیقا همان چیزی است که ما در Visceral داریم و امی به خوبی در این ساختار قرار میگیرد و به ما کمک میکند تا هدف ما که ساخت هیجانانگیزترین و همه جانبهترین بازی دنیاست را ممکن سازیم."
پاپوتسیس در ادامه افزود که در صحبت با امی به این نتیجه رسیدیم که میخواهیم پروژه اولی که در Visceral Games به مقصد برسانیم Star Wars باشد.
هنیگ در توئیتر خود اینگونه نوشت: "بسیار خوشحالم که بگویم به عنوان کارگردان خلاق به Visceral Games پیوستم تا روی پروژه Star Wars کار کنیم."
"برای من ۲۳ سال طول کشید اما بالاخره من برگشتم و این خوب است که در خانه، الکترونیک آرتز، باشم."
امی هنیگ به علت مشکلات نامعلومی ماه گذشته از ناتیداگ جدا شد. منابع مختلف میگویند اختلاف نظر وی با دیگر کارگردانان بازی آنچارتد ۴ باعث این جدایی شده. در سال ۲۰۱۲ هم استودیو Visceral به دنبال طراح بازی برای پروژه نسل بعدی خود میگشت که بالاخره مشخص شد این پروژه عنوان جدید از سری جنگ ستارگان است که الکترونیک آرتز پس از خرید بزرگ دیزنی، صاحب امتیاز آن شد.
محسن وفانژاد