1
موزه هنری "MMK Museum für Moderne Kunst" آثار هنرمند هندی "Subodh Gupta" با عنوان «همه چیز در درون است» (Everything Is Inside) را به نمایش میگذارد. این نمایشگاه با جهتگیری گذشته نگری آثار هنرمند، یک الگو برای برنامههای جدید نمایشگاه به جهت افزایش، جمعآوری از دیدگاههای هنرمندان معاصر غیر غربی در این موزه برگزار میشود.
این بررسی به زودی برای اولین گذشته نگری هنرمند در گالری ملی هنر مدرن (National Gallery of Modern Art) در دهلی نو در فرانکفورت بازگشایی خواهد شد. گوپتا در دهلی نو زندگی و کار میکرده است و از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۸ در دانشکده هنر پتنا نقاشی خوانده است. در عین حال همزمان، او در مجسمه سازی، عکاسی، اینستالیشن، ویدئو و رسانهسازی نیز فعالیت داشته است. او با ساخت مجسمههایی با مقیاس بزرگ شهرت جهانی کسب کرده است. این مگا سازهها متشکل از اشیایی مورد استفاده در زندگی روزمره در هند میشده است، اشیایی چون ظروف از جنس استیل، تابهها، سطل شیردوشی، دوچرخه و چرخ دستیهای خرید به عنوان موادی برای ساخت مجسمههای او کاربرد داشتهاند. تمهای پخت و پز و غذا خوردن اغلب به عنوان بخشی از این تاسیسات، و در قطعههای نمایشی آثار او مواجه میشوند.
گوپتا به این گونه موضوعات به عنوان نشانههای روزانه عمل فرهنگی، همچنین به عنوان نمادی از ضرورت و وجود، علاقهمند است. این علاقهمندی در کار نمایشی او مشهود است، برای این منظور در اتاق طراحی شده مخصوصی از نمایشگاه، پنج بار در طول نمایش، یک وعده غذایی سنتی تهیه و برای تیم مهمان و بازدیدکنندگان سرو خواهد شد. دوباره و دوباره، گوپتا اشاراتی در باب تحولات اجتماعی و اقتصادی در کشور بومی خود هندوستان و همچنین تغییر در مورد واقعیت هر روزه این کشور توسط جهانی شدن و فرآیندهای نوسازی آورده است.
موزه هنری "MMK Museum für Moderne Kunst" آثار هنرمند هندی "Subodh Gupta" با عنوان «همه چیز در درون است» (Everything Is Inside) را به نمایش میگذارد. این نمایشگاه با جهتگیری گذشته نگری آثار هنرمند، یک الگو برای برنامههای جدید نمایشگاه به جهت افزایش، جمعآوری از دیدگاههای هنرمندان معاصر غیر غربی در این موزه برگزار میشود.
این بررسی به زودی برای اولین گذشته نگری هنرمند در گالری ملی هنر مدرن (National Gallery of Modern Art) در دهلی نو در فرانکفورت بازگشایی خواهد شد. گوپتا در دهلی نو زندگی و کار میکرده است و از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۸ در دانشکده هنر پتنا نقاشی خوانده است. در عین حال همزمان، او در مجسمه سازی، عکاسی، اینستالیشن، ویدئو و رسانهسازی نیز فعالیت داشته است. او با ساخت مجسمههایی با مقیاس بزرگ شهرت جهانی کسب کرده است. این مگا سازهها متشکل از اشیایی مورد استفاده در زندگی روزمره در هند میشده است، اشیایی چون ظروف از جنس استیل، تابهها، سطل شیردوشی، دوچرخه و چرخ دستیهای خرید به عنوان موادی برای ساخت مجسمههای او کاربرد داشتهاند. تمهای پخت و پز و غذا خوردن اغلب به عنوان بخشی از این تاسیسات، و در قطعههای نمایشی آثار او مواجه میشوند.
گوپتا به این گونه موضوعات به عنوان نشانههای روزانه عمل فرهنگی، همچنین به عنوان نمادی از ضرورت و وجود، علاقهمند است. این علاقهمندی در کار نمایشی او مشهود است، برای این منظور در اتاق طراحی شده مخصوصی از نمایشگاه، پنج بار در طول نمایش، یک وعده غذایی سنتی تهیه و برای تیم مهمان و بازدیدکنندگان سرو خواهد شد. دوباره و دوباره، گوپتا اشاراتی در باب تحولات اجتماعی و اقتصادی در کشور بومی خود هندوستان و همچنین تغییر در مورد واقعیت هر روزه این کشور توسط جهانی شدن و فرآیندهای نوسازی آورده است.
یاسمن فراهانی