1
موزه هنری هربرت اف. جانسون (The Herbert F. Johnson Museum of Art) در دانشگاه کرنل (Cornell University) جی (مرزها) "(Jie (Boundaries": هنر معاصر از تایوان را ارائه میکند.
این نمایشگاه، به طور مشترک توسط موزه هنری جانسون و سازمان موزه ملی هنرهای زیبای تایوان، توسط آنیی پان (An-yi Pan)، استادیار در گروه تاریخ هنر و مطالعات بصری در دانشگاه کرنل، با کمک الن آوریل (Ellen Avril)، سرپرست و رئیس هنر آسیایی در موزه جانسون سرپرستی شد.
تایوان در دهه گذشته راههای متعددی را برای جهانی شدن تغییر داده است که به یکی از منابع مهمی برای آفرینش اثر هنری تبدیل شده است. به عنوان مثال آثار سی و سه هنرمندان موجود در این نمایشگاه، با اتخاذ از معانی فلسفی کلمه چینی "جی" (به معنی دامنه و یا مرز) به مفهوم خاص و گستردهای اشاره دارد. این نمایشگاه به بررسی مفهومی پیچیدگی و انسان پیچیده، مرزهای طبیعی جهت یابی و مذاکرات توسط انسانها میپردازد و همچنین تایوان به عنوان یک کلیت پیوسته امروزی در جهان مورد تحلیل واقع میشود.
نظرات چندین نسل از هنرمندان در قالب اثر هنری، چگونگی تبدیل هویت به مفهومی چون " متغیر، ریمیکس، مایع، چند بعدی" خارج از تعریفاتی مانند "قومیت، جغرافیا، و یا تعلقات ملی" آشکار میسازد. این نسل از هنرمندان نسلی هستند که نگرانیهای اجتماعی و زیست محیطی عمدهای را بیان میکنند. آثار این نسل جوان آشکار میسازد که چگونه جهانی شدن، تجربه زندگی فردی را تحت تاثیر قرار میدهد؛ همچنین زندگی در دنیای درونی آمیخته با هر دو وجه شعف و اضطراب در معرض با جهانی شدن و اجتماعات و فرهنگها را بیان میدارد.
نظرات چندین نسل از هنرمندان در قالب اثر هنری، چگونگی تبدیل هویت به مفهومی چون " متغیر، ریمیکس، مایع، چند بعدی" خارج از تعریفاتی مانند "قومیت، جغرافیا، و یا تعلقات ملی" آشکار میسازد. این نسل از هنرمندان نسلی هستند که نگرانیهای اجتماعی و زیست محیطی عمدهای را بیان میکنند. آثار این نسل جوان آشکار میسازد که چگونه جهانی شدن، تجربه زندگی فردی را تحت تاثیر قرار میدهد؛ همچنین زندگی در دنیای درونی آمیخته با هر دو وجه شعف و اضطراب در معرض با جهانی شدن و اجتماعات و فرهنگها را بیان میدارد.
یاسمن فراهانی فرد