1
"رودولف بوئر" (Rudolf Bauer) در سال ۱۸۸۹ در آلمان متولد شد، او یک نقاش و تصویرگر قابل بوده است که برای چندین سال مورد توجه همگان قرار گرفته بود. او در سال ۱۹۱۶، با یک نقاش جوان به نام "هیلا ریبی" (Hilla Rebay) آشنا میشود. این دو همراه با هم بسیار پرشور مشغول به نقاشی میشوند و هیلا همچون قهرمانی پر سر و صدا برای هنر در حال رشد بائر که به هنر "غیر عینی" تبدیل شد، عمل میکرد. بوئر سالها به دنبال راه ریبی، زنی ثروتمند با قابلیت اتصال به جامعهی سطح بالای نیویورک، حرکت میکرد. بعد از مدتی ریبی "سولومن گوگنهایم" (Solomon Guggenheim) را با او و کارهایش آشنا کرد.
گوگنهایم شیفته هر دو آنها، ریبی و بائر شده بود و به دنبال خرید تمام نقاشیهایی که از بائر میتوانست پیدا کند، بود. در سال ۱۹۳۸، بائر توسط نازیها برای "هنر منحط" خود بازداشت و در یک اردوگاه زندانی شد، و در نهایت به لطف رشوه منابع گوگنهایم آزاد شد. او بعد از این اتفاق بوئر را به امریکا آورد.
زمانی، موزه گوگنهایم، برنامه ریزی شده بود تا به عنوان خانه آثار بوئر باز شود، اما بدون حتی یکی از نقاشیهای او بر روی دیوارهای موزه افتتاح شد. بیش از ۳۰۰ اثر بزرگ بوئر در زیر زمین موزه گوگنهایم برای چندین دهه به دست فراموشی سپرده شده بود. "پیتر سلز" (Peter Selz) در مقاله خود اشاره میکند "پس از سالها بی توجهی، دوباره در نهایت بوئر به عنوان یک چهره برجسته در تاریخ نقاشی انتزاعی جایگاه خود را به دست آورد."
گوگنهایم شیفته هر دو آنها، ریبی و بائر شده بود و به دنبال خرید تمام نقاشیهایی که از بائر میتوانست پیدا کند، بود. در سال ۱۹۳۸، بائر توسط نازیها برای "هنر منحط" خود بازداشت و در یک اردوگاه زندانی شد، و در نهایت به لطف رشوه منابع گوگنهایم آزاد شد. او بعد از این اتفاق بوئر را به امریکا آورد.
زمانی، موزه گوگنهایم، برنامه ریزی شده بود تا به عنوان خانه آثار بوئر باز شود، اما بدون حتی یکی از نقاشیهای او بر روی دیوارهای موزه افتتاح شد. بیش از ۳۰۰ اثر بزرگ بوئر در زیر زمین موزه گوگنهایم برای چندین دهه به دست فراموشی سپرده شده بود. "پیتر سلز" (Peter Selz) در مقاله خود اشاره میکند "پس از سالها بی توجهی، دوباره در نهایت بوئر به عنوان یک چهره برجسته در تاریخ نقاشی انتزاعی جایگاه خود را به دست آورد."
یاسمن فراهانی فرد