دوروتی هانسن، مسئول نمایشگاه «امیل برنارد: بر روی نبض مدرنیته» که هفته آینده در موزه «کانستال بِرمِن» در آلمان برگزار میشود، این نقاشی را شناسایی کرده است. او میگوید: "این طراحی فوق العاده است و یکی از بهترین آثار اضافه شده به مجموعه ما خواهد بود؛ پرترههای بسیار کمی از این دوران ون گوگ وجود دارد."
هانسن، این طراحی که در اندازه یک کارت پستال کوچک است را در آلبومی از آثار برنارد پیدا کرد که برای بیش از ۴۵ سال، از سال ۱۹۷۰ در آرشیو موزه نگهداری میشد. به دلیل نامنظم بودن این آلبوم که در آن بیش از ۸۵۰ اثر از برنارد وجود دارد، وجود این طراحی تا به حال ناشناخته مانده بود.
دکتر هانسن میگوید: "این آلبوم هرج و مرج خالص بود. هیچ ترتیب خاصی وجود نداشت و تکنیکها و سبکهای متفاوت در آن وجود داشتند و پیدا کردن نظم و ترتیب در آن بسیار دشوار بود." از نظر زمانی، اولین طراحی موجود در این آلبوم متعلق به ۱۳ سالگی برنارد و آخرین آنها، متعلق به زمانی است که او در دهه ۶۰ زندگی خود بوده است.
دکتر هانسن اضافه میکند که برنارد دوست نزدیک ون گوگ، این طراحی که برای اولین بار در «روزنامه هنر» به چاپ رسید را احتمالا در سال ۱۸۸۶ یا ۱۸۸۷ کشیده است: "این پرتره بسیار شبیه ون گوگ است، مخصوصا اگر آن را با سلف-پرتره او در سال ۱۸۸۷ مقایسه کنید؛ نه تنها چهره، بلکه نگاه نافذ و منتقدانه در حالت چهره اوست که شک را به یقین تبدیل میکند. ما میدانیم که در آن زمان برنارد و ون گوگ دوستان بسیار نزدیکی بودند و ون گوگ به او یک سلف-پرتره هدیه داده بود."